Nordsjö Expert app

Visualiser fargen umiddelbart på veggen og finn farge- og produktinformasjon
Se

Tre personer om digital maling

Arbeid Kunde Bedrift

Nye digitale muligheter forvandler malerbransjen og skaper fordeler for alle som er involvert. Les om hvordan Leif Ekströms Måleri effektiviserer virksomheten med Nordsjö Professionals digitale verktøy, hvordan maleforretningen Måleriservice drar nytte av nettsalget og hvordan Nordsjö Professional selv arbeider for å forenkle hverdagen for malere og butikkene ved hjelp av sine digitale løsninger.


 

Leif Ekströms Måleri i Malmö er en familiebedrift som drives av tredje generasjon. Her arbeider det rundt 20 personer, og det stiller strenge krav til organisering, effektivitet og omtanke for de ansatte. Elisabeth Andell er økonomi- og personalansvarlig, og hun har bare positive ting å si om de nye digitale mulighetene:

 

  • Det er kjempebra. Man går aldri glipp av et nytt produkt, og man kan alltid raskt finne informasjon om produktene istedenfor å måtte ringe til butikken eller Nordsjö og spørre, slik vi måtte gjøre tidligere. Samtidig ser vi at vi kan redusere kjøringen, noe som er helt i tråd med miljøarbeidet vårt.

 

Nordsjö Professional Shop er navet i Nordsjös digitale tilbud. Den fungerer som en plattform for netthandel og som en informasjonsbank, men også som et økonomiverktøy, siden vi kan opprette prosjekter og knytte følgesedler og fakturaer til dem. Elisabeth Andell fortsetter:

 

  • Prosjektledelsen er veldig viktig. Man må kunne vite hva hvert prosjekt har kostet og hvilke produkter man har brukt, for kundene ønsker ofte å gå tilbake og undersøke, for eksempel hvis noe har blitt ødelagt.

 

Å ha informasjonen lett tilgjengelig, ser Elisabeth på som et stort pluss.

 

  • Først og fremst er det rask tilgang til sikkerhetsdatabladene. For bruk og hvordan maleren skal bruke malingen, om den er brannfarlig og så videre. Vi må vite hva vi driver med. Sikkerheten kommer alltid først.

 

Men hvordan påvirkes maleforretningene av forandringen? Vi spurte Mats Langmarker hos Malmö Måleriservice. Han fremhever brukervennligheten, tidsbesparelsen og at risikoen for misforståelser reduseres når bestillingene gjøres på nett.

 

  • I dag ringer mange fortsatt inn bestillingene sine. Det kan ofte være ganske store bestillinger, som det tar tid å gå gjennom på telefonen. Da er det bedre for begge parter at bestillingen kommer på e-post. Det sparer tid, og samtidig blir alt riktig.

 

 

Mats beskriver også hvordan forhåndsbestillinger av maling på nett har forandret hverdagen i butikken til det bedre når det gjelder kunderelasjoner:

 

  • Hvis maleren henter maling i butikken, handler det ofte om farger som må blandes. Da bruker man tid på å vente på at vi skal blande. Men hvis de har bestilt på forhånd, er malingen ferdig blandet når de kommer. Da får vi tid til å snakke om andre ting. Mange kommer innom for det sosiale. Og da kan vi fokusere på det isteden. Hvis de vil. Hvis de har det travelt, sparer de tid ved å bestille på forhånd.

 

Men hva sier Nordsjö om overgangen til nettet? Petra Wågehed er selger hos Nordsjö Professional. For henne er de største fordelene at nettsalget og de andre digitale verktøyene forenkler hverdagen for både proff-butikken og malerne.

 

  • For malerne er fordelen at de kan bestille når som helst på døgnet og enten hente i butikk eller få malingen kjørt til arbeidsplassen. For proff-butikkene blir det enklere når de får bestillingene på forhånd. Om morgenen kan det være fullt kaos i butikken, og da har de kanskje ikke tid til å ta telefonen engang.

 

 
 

 

Nordsjö Professional Expert App appstore google play
Henter dataene, vennligst vent...