star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Fornøyde kunder etter hver jobb

Kunde

Fornøyde kunder fører til nye oppdrag og utgjør gode muligheter til videre utvikling av bedriften. Her er et par tips til hvordan du kan få fornøyde kunder mens du arbeider.

Huseiere undervurderer ofte hvor rotete det kan være å innrede hjemmet. Kommuniser dette på forhånd med kunden, så er de forberedt og fornøyde.

 

Kommuniser

Når du snakker med kundene, føler de at de har kontroll over det som skjer. Det betyr at de kan vise bedre forståelse hvis det oppstår problemer. Hvis de er hjemme når du gjør deg ferdig for dagen, kan du vise hva du har gjort, og hva du planlegger å gjøre videre. Hvis de ikke er til stede, kan du sende bilder av arbeidet via e-post eller tekstmeldinger. Kommuniser med kunden på forhånd hvis du blir borte en dag.

 

Bruk omtenksomme kollegaer

Holdningen til eventuelle kollegaer slår tilbake på deg, så arbeid bare med personer du stoler på. Hvordan snakker de med kunden? Banner og roper de mens de jobber? Klager de høylytt om verktøy eller rommet de arbeider i? Alt som kan gjøre at kunden føler seg ubekvem i sitt eget hjem, slår tilbake på deg og kan skade kundeforholdet.

 

Vær varsom

Hvis det skjer et uhell, selv et lite et, er det best å være åpen om dette med kunden i stedet for å la kunden oppdage dette i etterkant. Bruk dekke overalt, til og med på steder der du ikke maler, men skal gå gjennom, for eksempel ganger eller inngangspartier. Fotavtrykk eller malingsflekker kan gjøre at kunden føler at du ikke er forsiktig.

 

Hold deg i hjørnet ditt

Vis forståelse for bryderiet du forårsaker hvis kunden oppholder seg i hjemmet mens arbeidet utføres. De fleste kunder legger merke til det ekstra arbeidet hvis du rydder opp og tar med deg så mye av materialet ditt som mulig hver kveld. Hvis du må la noe ligge igjen, rydder du dette vekk i et hjørne, tildekket slik at det ikke ligger i veien.

AkzoNobel
En ryddig arbeidsstasjon er viktig for å få fornøyde kunder og et godt kundeforhold

Ny

Styrk omdømmet med markedsføring i sosiale medier

Les mer

Hvordan utforme en perfekt prosjektplan

Les mer

Slik lager du kundeavtaler

Les mer

Få den perfekte kundehenvisningen

Les mer