Registrer her
Huseiere undervurderer ofte hvor rotete det kan være å innrede hjemmet. Kommuniser dette på forhånd med kunden, så er de forberedt og fornøyde.
Kommuniser
Når du snakker med kundene, føler de at de har kontroll over det som skjer. Det betyr at de kan vise bedre forståelse hvis det oppstår problemer. Hvis de er hjemme når du gjør deg ferdig for dagen, kan du vise hva du har gjort, og hva du planlegger å gjøre videre. Hvis de ikke er til stede, kan du sende bilder av arbeidet via e-post eller tekstmeldinger. Kommuniser med kunden på forhånd hvis du blir borte en dag.
Bruk omtenksomme kollegaer
Holdningen til eventuelle kollegaer slår tilbake på deg, så arbeid bare med personer du stoler på. Hvordan snakker de med kunden? Banner og roper de mens de jobber? Klager de høylytt om verktøy eller rommet de arbeider i? Alt som kan gjøre at kunden føler seg ubekvem i sitt eget hjem, slår tilbake på deg og kan skade kundeforholdet.
Vær varsom
Hvis det skjer et uhell, selv et lite et, er det best å være åpen om dette med kunden i stedet for å la kunden oppdage dette i etterkant. Bruk dekke overalt, til og med på steder der du ikke maler, men skal gå gjennom, for eksempel ganger eller inngangspartier. Fotavtrykk eller malingsflekker kan gjøre at kunden føler at du ikke er forsiktig.
Hold deg i hjørnet ditt
Vis forståelse for bryderiet du forårsaker hvis kunden oppholder seg i hjemmet mens arbeidet utføres. De fleste kunder legger merke til det ekstra arbeidet hvis du rydder opp og tar med deg så mye av materialet ditt som mulig hver kveld. Hvis du må la noe ligge igjen, rydder du dette vekk i et hjørne, tildekket slik at det ikke ligger i veien.