star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Hva kunden trenger å vite om deg

Kunde

Det er viktig med et godt førsteinntrykk, men det kan være fristende å fortelle potensielle kunder for mye for raskt. Denne sjekklisten på fem punkter er et godt utgangspunkt for en god start på kundeforholdet

Du er en ekspert

Når du møter en ny kunde for første gang, skal du snakke om ekspertisen du sitter på, hvor lenge du har arbeidet som malerfirma i bransjen og eventuelle kontakter med spesialistferdigheter som du kan tilkalle. Du må ikke anta at kunden er klar over alt du kan tilby. Jo mer relevant erfaring, desto bedre. Hvis du har arbeidet i gaten eller bygningen til kunden tidligere, eller i en lignende type bygning, sier du fra om dette.

 

Du er profesjonell

Akkreditering gir nye kunder visshet, noe som er nøkkelen til et godt forhold. Akkreditering gir deg også nyttig støtte og beskyttelse. Nevn relevante medlemskap i tillegg til forsikringer og profesjonelle garantier som kan vekke ekstra tillit.

 

Du går rett på sak

Malearbeid og innredningsarbeid kan være forstyrrende. Vær tydelig om dette, og fortell kundene hvordan du arbeider. Pakker du sammen på slutten av hver dag, eller tar du med deg alt når du drar? Hvis de vet hvordan du arbeider (og med hvem), er det enklere for dem å ha deg arbeidende i huset.

 

Du er inspirerende

Folk knytter bånd ved hjelp av historier, så finn ut at hvordan firmaet ditt kan fortelle disse historiene. Dette kan gjøres med før- og etter-bilder av tidligere oppdrag for å gi eksempler på ulike utførelser og stiler du kan tilby, eller kundeomtaler fra fornøyde kunder. Dra nytte av jobbene du fremhever. Potensielle nye kunder ønsker å se at du er like spent på mulighetene som det de er.

 

Du er tilgjengelig

Hvis det er enkelt å få tak i deg og du er til stede på Internett, føler kundene seg trygge på at du driver en holdbar forretning. Henvis dem til nettstedet ditt, hvis du har et, eller til kontoer i sosiale medier. Sørg for at visittkortene er påtrykt besøksadresse i tillegg til telefonnumre og kontoer i sosiale medier.

AkzoNobel
Gode førsteinntrykk og kundeforhold for malere

Ny

Styrk omdømmet med markedsføring i sosiale medier

Les mer

Hvordan utforme en perfekt prosjektplan

Les mer

Slik lager du kundeavtaler

Les mer

Få den perfekte kundehenvisningen

Les mer