Nordsjö Expert app

Visualiser fargen umiddelbart på veggen og finn farge- og produktinformasjon
Se

Styrk omdømmet med markedsføring i sosiale medier

Bedrift

Markedsføring i sosiale medier er dagens jungeltelegraf: her er seks tips til hvordan du kan få bedre utbytte av plattformen


Omtaler og henvisninger fra fornøyde kunder etter en godt utført malejobb kan føre til flere kunder og sørge for at kundene kommer tilbake når de har andre oppdrag. Men det kan være vanskelig å skape samme effekt med sosiale medier. Får du det til, kan du nå ut til en ny gruppe personer.

 

Her er seks trinn for å komme i gang:

 

1. Konfigurer "kanalene" dine

Et nettsted fungerer godt når du vil vise potensielle kunder hva du kan gjøre, men det krever at kundene aktivt leter etter deg på Internett. Med markedsføring i sosiale medier kan du nå ut til en helt ny målgruppe med potensielle kunder. Hvis du ikke har gjort det allerede, lager du en profil for bedriften din i én eller flere av de største "kanelene" i sosiale medier. Facebook er bra fordi det brukes av mange, og du kan presentere deg selv på en hyggelig måte. LinkedIn kan være et bedre valg hvis du er ute etter oppdrag fra andre bedrifter i stedet for huseiere. Instagram er et flott verktøy for å vise frem det ferdige arbeidet, ettersom det er en fotoplattform. Uansett hvilken kanal du velger, bruker du Om-delen til å beskrive arbeidet du gjør. Når dette er klart, bruker du flygeblader og annonser på nettsteder og i trykksaker til å henvise personer til kontoene dine i sosiale medier.

 

2. Vær kresen

Det er bedre med én eller to vellykkede kontoer i sosiale medier enn å ha en svak tilstedeværelse i alle mulige kanaler. Det er også viktig med timing. Hvis det er populært å pusse opp om våren, kan det være lurt å publisere innlegg oftere på dette tidspunktet. Prøv også å publisere innlegg på ulike tider av dagen for å se når målgruppen er mest interessert.

 

3. Vis frem arbeidet ditt

Vis frem hva du kan gjøre, ved å dele bilder av ferdige arbeidsoppdrag (med kundens samtykke) i kanalene dine i sosiale medier. Prøv å ta bilder om dagen for å dra nytte av naturlig dagslys, men ikke bekymre deg hvis bildene dine ikke ligner bildene i interiørbladene. Ekte bilder virker mer troverdige. Det viktigste er å gjøre rommet innbydende. Rydd vekk unødvendig rot, og konstruer et motiv som interesserer.

 

4. Be om omtaler

Be kundene dine om å legge igjen en omtale på Facebook-siden din når arbeidet er utført. Dette vises i kundens nyhetsfeed slik at vennene deres kan se det. Hvis de er på Instagram, kan du be dem om å @nevne deg i bildet, slik at de som ser på bildet, vet hvem som utførte arbeidet.

 

5. Bli kjent med naboene dine

Søk etter nabolagsfora på Google, og se etter lokale grupper i kanaler i sosiale medier. Følg relevante grupper, og tilby råd der du har mulighet til det. Denne fremgangsmåten er ofte mer effektiv enn annonsering.

 

6. Vær deg selv

Unngå forretningsspråk. I sosiale medier kan du snakke mer uformelt. Gjør det mer personlig, vær på fornavn med folk, tilby gratis råd, og anbefal andre håndverkere, som snekkere og byggearbeidere.

 

Følg oss på Facebook og YouTube for å få siste nytt.


AkzoNobel
Nordsjö Professional Expert App appstore google play
Henter dataene, vennligst vent...