Godt å se deg
Ellers log in via email.
Velkommen til Nordsjö Professional
Eller logg inn med email
Opprett konto med mailadresse
Takk for din registrering!
Registration complete
Glemt passordet ditt?
Angi e-postadressen som er knyttet til kontoen din
Tilbakestill passordet ditt
Passordet ble endret
Glemt passordet ditt??
Would you spare a minute to answer 3 questions
Thanks!
We will send you colourful news every now and then.
Slett konto
Du trenger aldri å utføre ubetalt arbeid igjen
Alle disse små kundeforespørslene kan balle på seg, og det er vanskelig å finne balansen mellom å gjøre det lille ekstra og å tjene det du fortjener for arbeidet ditt
Kundens behov endres ofte i løpet av en jobb, og det er ikke uvanlig at et prosjekt blir større når kundene begynner å se de positive endringene i hjemmet. Men når arbeidsomfanget økes, skal også prisen økes …
Få med deg detaljene
Det kan bli dyrt hvis du overser noe ved jobben i planleggingsfasen. Sørg for at du spesifiserer arbeidsomfanget som en del av kundeavtalen som både du og kunden din kan henvise til i løpet av arbeidet. Vær spesifikk når det gjelder maling (fargekoder og priser), antall lag, forberedelser og områdene som skal dekkes. Hvis en kunde ber om noe mer, kan du enkelt forklare prisforskjellen og endre prosjektkostnadene.
Balanser fordelene
Alt som er utenfor det opprinnelige arbeidsomfanget, skal i teorien utgjøre en prisøkning for prosjektet. En liten tjeneste, for eksempel pussing for å klargjøre treverk, kan være med på å styrke kundeforholdet, men det er viktig at kundene verdsetter fagkunnskapen din. Ekstra arbeidstid skal faktureres.
Kommuniser klart og tydelig
Unngå at kunden blir overrasket. Si fra om forespørsler som går ut over den opprinnelige avtalen. En større regning enn forventet kan føre til konflikter, men hvis du forklarer at noe kommer til å koste mer før arbeidet utføres, kan du løse problemene før de oppstår. Følg opp eventuelle diskusjoner med en høflig e-postmelding som forklarer nøyaktig hvor mye det ekstra arbeidet kommer til å koste, og be dem bekrefte og godta via e-post.
Stå inne for omfanget ditt
Hvis en kunde føler at det ekstra arbeidet burde være inkludert i prosjektprisen, henviser du vedkommende til det opprinnelige arbeidsomfanget. Her får du nytte av detaljene fra tidligere. Alt som ligger utenfor omfanget, skal koste mer. Hvis jobben er stor nok, kan det også kreve et eget prisforslag.
Kjenn dine egne grenser
En siste utvei er å trekke seg fra jobben. Hvis kundens ekstra behov er urimelige, skal du ikke være redd for å trekke deg. I disse sjeldne tilfellene er det viktig at du deler opp faktureringen og får delbetalt av kunden på forhånd. På denne måten minimerer du tapene dine.
AkzoNobel
Tilføj en ny opgave
Tilføj en ny opgave
Redigér
Slet opgave
Er du sikker? Alle gemte noter, fotos og informationer vil blive slettet.
Gem farve
Gem under Min arbejdsplads
Gem produkt
Gem under Min arbejdsplads