star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Slik finner du nye kunder

Bedrift

Finn flere nye kunder ved å dele din lidenskap for bransjen

Du bør markedsføre deg selv til nye kunder selv når det er travelt. Da forbereder du deg for månedene som kommer og kan fokusere på forretningsutviklingen. Nøkkelen er å dele ekspertisen som du benytter deg av hver dag.

 

Tenk lokalt

Reising spiser opp tid og penger for malerfirmaer, så fokuser lokalt. Introduser deg selv for lokale byggefirmaer og markedsfør deg selv ved fellesområder som skoler, idrettshaller, barer og legeklinikker for å spre ordet om firmaet ditt. Vær stolt over referansene dine, og del dem med potensielle kunder.

 

Finn et fokus

Tro på tjenestene du tilbyr, og identifiser en målgruppe. Hvis det er familier med middels inntekt, som kanskje ønsker å gjennomføre oppussingsarbeid regelmessig, kan du vurdere å tilby finpuss som en del av jobben. Du kan også markedsføre deg selv med at du bare bruker vannbasert maling, noe som er miljøvennlig.

 

Vær unik

Reklame kan fungere, men bruk et design som skiller deg fra resten. Spreke fargevalg er et godt utgangspunkt. Brosjyrene får gjerne bedre respons hvis du bruker litt penger på en grafisk designer. Brosjyrer levert i posten gir et mer profesjonelt inntrykk og gir bedre resultater enn om du går fra dør til dør selv.

 

Vær tilgjengelig på Internett

Tradisjonell markedsføring for malerfirmaer har sine begrensninger. Det er viktig at du er til stede på Internett, men det betyr ikke at du trenger å bruke timer foran datamaskinen. En forretningsside på Facebook gjør det enkelt å nå ut til potensielle kunder, og Instagram er et godt verktøy til å vise frem bilder av arbeidet du har utført.

AkzoNobel
Slik skaffer du nye kunder til malerfirmaer

Ny

Styrk omdømmet med markedsføring i sosiale medier

Les mer

Hvordan utforme en perfekt prosjektplan

Les mer

Slik lager du kundeavtaler

Les mer

Få den perfekte kundehenvisningen

Les mer