Godt å se deg
Ellers log in via email.
Velkommen til Nordsjö Professional
Eller logg inn med email
Opprett konto med mailadresse
Takk for din registrering!
Registration complete
Glemt passordet ditt?
Angi e-postadressen som er knyttet til kontoen din
Tilbakestill passordet ditt
Passordet ble endret
Glemt passordet ditt??
Would you spare a minute to answer 3 questions
Thanks!
We will send you colourful news every now and then.
Slett konto
Slik får du oppriktig tilbakemelding fra kunden
Oppriktig tilbakemelding kan hjelpe deg med å gjøre bedre arbeid, men det kan være vanskelig å få ærlig tilbakemelding. Les mer for å få tips om hvordan du kan få kundene til å si det de mener
Det kan være vanskelig å få tilbakemelding fra kunder, tilbakemelding som i enkelte tilfeller kan omgjøres til gode kundehenvisninger. Enkelte kunder er beskjedne med å gi kritikk eller ros. Men for bedriftens del er det verdt innsatsen å få dem til å si det de mener.
Bygg et forhold
Det er ofte nok av tid til å bli kjent med kunden i løpet av et prosjekt. Selv om dere bare ser hverandre et par minutter på begynnelsen eller slutten av arbeidsdagen, sørg for at du diskuterer arbeidet, tilbyr råd og lytter til kundens betraktninger underveis. Hvis kunden ikke er til stede, kan du holde dem oppdatert på fremdriften vie e-post eller tekstmelding. Det er større sjanse for at de er åpne om det de mener, hvis de føler at de kjenner deg.
Vær ærlig
Det er større sjanse for at kunden gir ærlig tilbakemelding hvis de føler at du ville gjort det samme for dem. Sørg for at du kommer med råd og rimelig vurdering av eget arbeid underveis i prosjektet.
Ikke forhast deg
Ikke be om tilbakemelding med en gang prosjektet er ferdig. Og gi kunden tid til å svare når du ber om tilbakemelding. Sørg for at du fremhever at tilbakemeldingen deres er viktig for deg, og gi dem tid til å svare.
Oppmuntre til svar
Et ledende spørsmål kan få kunden på glid. For eksempel «Hva synes du om utførelsen på gulvlistene?» eller «Nå ser du rommet med møbler, er du fornøyd med fargene?»
Gi de rom
Det er alltid lurt å be om kundereferanser ansikt til ansikt, men det er større sjanse for å få konstruktiv kritikk hvis du gjør det skriftlig. Send gjerne oppfølgingsspørsmål per e-post slik at kunden ikke føler noe ubehag ved å utpeke ting de er mindre fornøyde med. Noe tilbakemelding kan oppleves urettferdig, og du kan rette opp i misforståelser, men ikke skap konflikter ved å svare på kritikken. Si at du setter pris på tilbakemeldingen. Av og til får du et svar som kan hjelpe deg med å forbedre kundeforholdene dine.
AkzoNobel
Tilføj en ny opgave
Tilføj en ny opgave
Redigér
Slet opgave
Er du sikker? Alle gemte noter, fotos og informationer vil blive slettet.
Gem farve
Gem under Min arbejdsplads
Gem produkt
Gem under Min arbejdsplads