star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Få den perfekte kundehenvisningen

Arbeid

Et godt utført arbeidsoppdrag er alltid en mulighet til å vinne mer arbeid for malerfirmaet. Les mer for å få tips til hvordan du kan få en perfekt kundehenvisning

En anbefaling fra en fornøyd kunde er det beste virkemiddelet til å vinne flere arbeidsoppdrag. Et godt utført arbeidsoppdrag er dermed en mulighet for å utvikle bedriften. Ikke gå glipp av muligheten til å få en kundehenvisning.

 

Siste finpuss

Jobben avsluttes vanligvis med fakturaen, men du kan skille deg ut fra resten ved å legge ved en liten gave. For eksempel en liten prøve av fargen som ble brukt i prosjektet, som kan brukes til finpuss, eller et par små malerkoster påtrykt kontaktinformasjonen din. Små grep kan sørge for at firmaet ditt skiller seg fra konkurrentene.

 

Ansikt til ansikt

En fornøyd kunde blir enda mer entusiastisk hvis de føler at de kjenner deg og kan stole på deg. Dermed er det viktig at du ber om en kundeomtale. Dette viser at du lytter til kundene dine, og du har større sjanse for å få positiv tilbakemelding.

 

Oppfølging

Gjør det enkelt for kunden ved å følge opp forespørselen din med en e-postmelding eller et brev som stiller et par ledende spørsmål, for eksempel «Hva syntes du om servicen?» eller «Var rådet om farger og finpuss nyttig for deg?». Direkte spørsmål fungerer vanligvis bedre enn et blankt ark.

 

Vær en redaktør

Man snakker vanligvis ikke i perfekte setninger som fungerer som sitater. Hvis en kunde har komplimentert arbeidet ditt, kan du be om å få sitere dem og sende vedkommende en e-postmelding som viser hvordan sitatet kommer til å se ut.

 

Tilby detaljer

Kundeomtaler treffer tyngre hvis de kan tilskrives noen og inkluderer litt ekstra informasjon om jobben og stedet den ble utført. De fleste kunder vil ikke dele fullt navn, men en liten detalj («John, London, hus med fire soverom») kan utgjøre en stor forskjell.

 

Bruk bilder

Kundeomtaler fungerer bedre hvis du legger ved bilder. Sørg for at du ber om tillatelse til å bruke bildene av det ferdige arbeidet, spesielt hvis du planlegger å sende bildene til nye kunder. Sørg også for at du fjerner alt som kan identifisere eieren eller adressen, for eksempel familiebilder eller post. Fremhevingsverktøyet er godt egnet til å vise frem arbeidet ditt.

 

Vær tilgjengelig

Sørg for at kontaktinformasjonen din er skrevet på alt du deler med kundene dine, inkludert visittkort, fakturaer og e-postmeldinger, slik at kundene dine vet hvor de kan sende tilbakemelding. Denne informasjonen bør inkludere all informasjon om tilstedeværelse i sosiale medier også, slik at kundene dine kan merke deg i sosiale kanaler. 

AkzoNobel
Forbedre kundeforholdene med gode kundereferanser

Ny

Styrk omdømmet med markedsføring i sosiale medier

Les mer

Hvordan utforme en perfekt prosjektplan

Les mer

Slik lager du kundeavtaler

Les mer

Få den perfekte kundehenvisningen

Les mer