Godt å se deg
Velkommen til Nordsjö Professional
Opprett konto med mailadresse
Takk for din registrering!
Registration complete
Glemt passordet ditt?
Angi e-postadressen som er knyttet til kontoen din
Tilbakestill passordet ditt
Passordet ble endret
Glemt passordet ditt??
Would you spare a minute to answer 3 questions
Thanks!
We will send you colourful news every now and then.
Slett konto
Ikke gjør det samme arbeidet to ganger
Måten du arbeider på i begynnelsen av prosjektet kan sørge for at du ikke blir spurt om å gjøre arbeidet om igjen mot slutten

Hvis du ferdigstiller arbeidsomfanget til prosjektet i en kontraktavtale med kunden før du begynner, reduserer du risikoen for å måtte gjøre arbeidet på nytt igjen senere. Her er noen ting du bør ta hensyn til.
Vær så detaljert som mulig
Dokumenter alt du har avtalt med kunden, skriftlig i arbeidsomfanget. Vær så detaljert som mulig, og ikke start arbeidet før dere er enige. Gi en detaljert forklaring for hvilke vegger som skal males, antallet lag, volum og fargekoder eller navn på malingen, eventuelle forberedelser og ryddearbeid samt ting som ikke er inkludert. Du finner mer informasjon i Slik lager du kundeavtaler’.
Lag et salgsdokument
Et salgsdokument fremhever det viktigste med jobben og utgjør ofte en del av kundeavtalen. Det er kundeavtalen som inneholder alle vilkårene og betingelsene dine, men salgsdokumentet er en nyttig påminnelse om viktige detaljer: fargekoder eller navn, forventet startdato og sluttdato, forberedelser, utførelser, hva som skal males, og betalingsfrist. La dokumentet ligge på arbeidsstedet, og bruk det som en sjekkliste.
Hold kontakten
Ta kontakt med kunden underveis i prosjektet. Da kan du justere arbeidet underveis og ikke bare på slutten. Hvis de er på jobb mens du arbeider, kan du vurdere å ringe de med jevne mellomrom for å høre om de er fornøyde. Hvis de er på ferie, kan det være lurt å sende bilder av fremdriften via e-post.
La kunden velge farger
Det er nyttig å kunne tilby ekspertråd om valg av farger, men for å unngå problemer senere i prosjektet, skal du alltid la kunden ha siste ord når det gjelder farger. Bruk Visualizer-appen for å hjelpe dem med å ta et valg. Inkluder valget deres i arbeidsomfanget og kundeavtalen slik at det ikke er mulighet for konflikt når jobben er fullført.
AkzoNobel

Tilføj en ny opgave
Tilføj en ny opgave
Redigér
Slet opgave
Er du sikker? Alle gemte noter, fotos og informationer vil blive slettet.
Gem farve
Gem under Min arbejdsplads
Gem produkt
Gem under Min arbejdsplads