Godt å se deg
Velkommen til Nordsjö Professional
Opprett konto med mailadresse
Takk for din registrering!
Registration complete
Glemt passordet ditt?
Angi e-postadressen som er knyttet til kontoen din
Tilbakestill passordet ditt
Passordet ble endret
Glemt passordet ditt??
Would you spare a minute to answer 3 questions
Thanks!
We will send you colourful news every now and then.
Slett konto
Slik håndterer du kundens forventninger
Det blir bare skuffelser når kundene forventer for mye. Det er heldigvis et par ting du kan gjøre for å håndtere kundenes forventninger og garantere fornøyde kunder

Alle har et drømmehjem i tankene, og maleoppdrag handler om å realisere denne drømmen. Det kan imidlertid også bety at du må informere kundene om hva som er mulig, slik at kundene ikke blir skuffet.
Ønskelisten
Start med å finne ut nøyaktig hva det er kunden ønsker å oppnå. Vil de at et lite rom skal føles stort og romslig? Har de eksempler på stilen eller fargene de er ute etter?
Virkelighetssjekk
Riktige farger kan forvandle et rom, men det er grense for hva det er mulig å få til. Hvis en kunde forventer at et lite rom skal se ut som en stor spisesal når rommet er malt og innredet, er det viktig at du korrigerer dem. Vær positiv, men realistisk, og fremhev hvordan naturlig dagslys eller størrelsen på rommet kan påvirke resultatet.
Tallene
Når arbeidsomfanget er avklart, undersøker du kundens forventninger til budsjett og tidsbruk. Hvis disse er urealistiske, skal du være tydelig på dette fra begynnelsen av, men foreslå kompromisser. Hvis du forlover deg på tidsfrister for å gjøre kunden fornøyd, blir de antageligvis skuffet senere. Det kan være frustrerende for kunden å få et «nei», men forslag til andre løsninger viser at du er villig til å utføre jobben.
Arbeidet
Husmaling er komplisert. Selv om du gjør deg flid med finpuss i ypperste kvalitet, er det lurt å forklare for kundene nøyaktig hva de kan forvente seg. Arbeidstiden din, hvem som kommer til å være til stede, og hvordan ting blir stående om natten. Dette kan føre til at kundene føler seg tryggere på prosjektet og bidra til fornøyde kunder.
Slutt mens leken er god
Gi kundene så mange råd som mulig, vær forberedt på å være fleksibel, men hvis du føler at forventningene deres er urealistiske, må du ikke være redd for å frasi deg jobben. Stress tilknyttet dårlig arbeid kan være verre enn å ikke ha arbeid i det hele tatt. Da kan du heller bruke tiden på å finne nye kunder.
AkzoNobel

Tilføj en ny opgave
Tilføj en ny opgave
Redigér
Slet opgave
Er du sikker? Alle gemte noter, fotos og informationer vil blive slettet.
Gem farve
Gem under Min arbejdsplads
Gem produkt
Gem under Min arbejdsplads