star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Ferdigstilling av prosjekt og hva du skal gjore nar malingen har torket

Kunde

Arbeidet er ferdig. Neste skritt er å være sikker på at prosjektet gir størst mulig avkastning

Prosjektet er ikke ferdig når malingen har tørket. Det er på dette tidspunktet du har muligheten til å tilføre bedriften mest verdi. Et godt sisteinntrykk kan føre til positiv tilbakemelding fra kunden, flere oppdrag og gode anbefalinger for potensielle nye kunder.

 

Den store avsløringen

La arbeidet ditt snakke for seg selv, sørg for at du rydder opp arbeidsområdet. Dette er øyeblikket du gir overlater hjemmet tilbake til kunden. For best mulig inntrykk skal det ikke kunne være mulig å se spor av selve arbeidsprosessen. Sett møbler tilbake på plass, fjern alle verktøy, og tenk på lyssettingen. Naturlig dagslys er best. Trekk fra gardiner eller persienner. Hvis rommet er mørkt, kan du slå på noe lys.

 

Gi kunden tid

Oppussingsprosjekter er svært personlige opplevelser. Gi kunden tid og plass til å se på det ferdige arbeidet. Ikke forhast deg med å spørre om kundens tilbakemelding, men vær klar til å lytte når de har noe på hjertet.

 

Tilby innsikt

Kunder kan være nervøse når de skal se det ferdig arbeidet for første gang. Når de har sett på det, kan du tilby profesjonell innsikt om utførelsene og forklare hvorfor du mener de fungerer i dette prosjektet.

 

Oppmuntre til tilbakemelding

Be om kundens tilbakemelding. Tydeliggjør hvor verdifull slik tilbakemelding er, og vær klar til å lytte til det som sies. Hvis kundens tilbakemelding er positiv, kan du spørre om de er villige til å skrive en referanse.

AkzoNobel
Ferdigstilling av prosjekt for malere

Ny

Styrk omdømmet med markedsføring i sosiale medier

Les mer

Hvordan utforme en perfekt prosjektplan

Les mer

Slik lager du kundeavtaler

Les mer

Få den perfekte kundehenvisningen

Les mer